15 Nisan 2015 Çarşamba

DİDİM ve ÇEVRESİ

Aydın ili'nin turistik bir ilçesi olan Didim'in doğusunda  Muğla il sınırı ve Güllük Körfezi ile AKBÜK KOYU, batıda ve güneyde Ege Denizi, kuzeyde Bafa Gölü ve Menderes Nehri bulunmaktadır

Didim'in doğusunda bulunan Akbük koyu, doğal liman özelliğine sahiptir. 1990'lardan itibaren turizm sektörünün gelişmesiyle canlanmıştır

 Sit alanı olarak koruma altına alınan  Saplı Ada Akbük'ün simgelerindendir. Saplı Ada  M.Ö. 1500'lü yıllarda Ege Denizi'nde meydana gelen çok büyük bir volkan patlaması sonucu etrafa saçılan küllerin birikimi ile oluşmuştur. Akbük Koyu'nun yaklaşık 100 metre açıklarında yer alan Saplı Adaya yürüyerek ulaşmak mümkündür

 Akbük körfezi'nin balığı bol ve çeşitlidir . Ayrıca olta balıkçılığı için de  uygundur

Bir turizm kenti olan ve her yıl değişik ülkelerden yabancı turistler ağırlayan Didim'de Yalı Caddesi üzerine konan POSEIDON  HEYKELİ  Didim Belediyesi, Didim Turizm Derneği ve İzmir Ekonomi Üniversitesi iş birliğiyle hazırlanan proje kapsamında hizmete açılmıştır. POSEIDON Yunan mitolojisinden denizler, depremler ve atlar tanrısı olarak bilinmektedir

D-Marin Marinalar Grubu'nun en yeni marinalarından biri olan  D-MARİN DİDİM

 D-Marin Marinalar Grubu, benzersiz müşteri hizmetleri, yenilikçi altyapı, üstün sosyal tesisler ve uzman kadrosu ile 2009 yılında  D-Marin Didim'i hizmete açmıştır



 D- Marin Didim  konum ve kapasite açısından süper yatlara üstün hizmet sunuyor. Tekne tutkunlarına kapılarını açan D-Marin Didim, Yacht Club, alışveriş merkezi, sosyal yaşam alanları ile  misafirlerini çok özel fırsatlar ve yeniliklerle ağırlamaya devam ediyor

Didim Akköy'ün 5 km. kuzeyinde ve Balat köyü yakınında bir harebe halinde olan yaklaşık 10 km denizden içeride bulunan MİLET ANTİK KENTİ (Miletos)  Menderes Nehrinin hemen ağzına yakın yaklaşık 10 km denizden içeride olan bir liman şehridir 

Miletos erken dönemde Yunan dünyasının en büyük kentidir. Günümüzdeki kalıntılar içinde Tiyatro yarım daire biçiminde yapılmıştır

 
MİLET MÜZESİ 2011 yılında hizmete açılmıştır. Pazartesi günü kapalı olan müze haftanın diğer günleri ziyarete açıktır

Milet Müzesi teşhir alanları; bahçe teşhiri ve kapalı alan teşhiri olmak üzere iki ana bölümden oluşur. Bahçe teşhirinde Milet şehir sembolü olan aslan heykelleri, yazıtlar, mezar stelleri, lahitler, mimari elemanlar ve sütun başlıkları sergilenmektedir

2 yorum:

  1. AKBÜK gezimde gözlediğim en önemli özellik yazlık siteler ve kooperatiflerle çevrili olarak inşaat sektörü'nün canlı olduğudur.

    YanıtlaSil
  2. Didim yaz tatili için tercih edilen bir ilçe olduğu kadar tarihi kalıntıları ile de dikkat çekici bir özelliğe sahip bulunuyor

    YanıtlaSil